Home Page
RegistrerenZoekenFAQGebruikerslijstGebruikersgroepenInloggen
9 voorbeelden van niet-professioneel gedrag

 
Reageren    Daily Fun Forumindex » Nieuws, roddels en discussie Vorige onderwerp
Volgende onderwerp
9 voorbeelden van niet-professioneel gedrag
Auteur Bericht
jupi-team
Tettezot


Geregistreerd op: 08 Jul 2007
Berichten: 4000

Bericht 9 voorbeelden van niet-professioneel gedrag Reageren met citaat
De werkplek is een professionele omgeving, waarin professioneel gedrag verwacht wordt. Natuurlijk, ook werknemers zijn maar mensen en doen al eens dingen die niet door de beugel kunnen (liegen over een mail die te veel extra werk meebracht bijvoorbeeld). Maar wanneer ga je te ver?

1) Stelen
Zeker kleine dingen, zoals balpennen en post-it's verdwijnen in bedrijven bij de vleet. Ook al heb je het gevoel dat de firma jou iets schuldig is: stelen is niet de oplossing. Als je betrapt wordt, is ontslag je deel.

2) De schuld op iemand anders steken of de eer van iemand anders inpikken
Wees een volwassene, en neem verantwoording voor je eigen daden of beslissingen. Het op iemand anders steken is oneerlijk en kinderachtig. De eer opstrijken voor iemand anders werk zal veel woede opwekken bij je collega's. In beide gevallen geldt: als uitkomt dat je gelogen hebt, sta je dubbel voor schut.

3) Roddels verspreiden
Roddelen heeft een sociale functie, maar niemand wordt beter van het verspreiden van kwetsende weetjes (of onwaarheden). Ook het verspreiden van foute informatie zodat jij een bepaalde taak of promotie krijgt is not done.

4) Je onterecht ziek melden
Iedereen heeft wel eens een dag geen zin. Maar op het allerlaatste moment jezelf een toffe dag gunnen, en je collega's met extra werk opzadelen, is egoïstisch. Word je betrapt op liegen, dan volgt mogelijk ontslag.

5) Ziek komen werken
Uit plichtsbewustheid of omdat het zo'n belangrijk moment is¿ maar toch doe je meer kwaad dan goed. Ten eerste kan je je werk niet naar behoren doen, ten tweede kan je je collega's besmetten en ten derde kan je het genezingsproces rekken.

6) Technologie misbruiken
Telefoneren op het werk, persoonlijke mails beantwoorden, sms'en, de printer voor je eigen documenten gebruiken¿ het is niet de bedoeling. Het kost het bedrijf niet alleen aan technische kosten, maar er gaat ook van jouw kostbare tijd verloren.

7) Vrijetijdskledij
Professioneel gekleed gaan, staat niet alleen netjes, het helpt je 'juist' te gedragen op het werk. Als richtlijn geldt de outfit van je baas.

8) Je baas versieren
Niet dat je geen liefde kan vinden op het werk, maar de onevenwichtige machtsrelatie is een gevaarlijk element, om maar te zwijgen over je potentiële imago, de roddels en de gevolgen.

9) Je werknemer versieren
Alweer: de macht in zo'n relatie in ongelijk verdeeld. Je andere werknemers kunnen zich benadeeld voelen, je verliest een deel van je autoriteit en macht. Bovendien kan er een klacht van ongewenste intimiteiten komen. (edp)

_________________
[TeTTn] Hier stond ooit een banner [/TeTTn]
Zo Nov 18, 2007 1:17 am Profiel bekijken Stuur privébericht
Mofok
goe bezig


Geregistreerd op: 09 Nov 2007
Berichten: 971
Woonplaats: Leuven

Bericht Reageren met citaat
stelen nog nooit gedaan en ziek ben ik bijna nooit, maar telefoneren op het werk als het echt moet en af en toe n kopietje pakken kan volgens mij niet erg zijn..
Zo Nov 18, 2007 1:58 am Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
jupi-team
Tettezot


Geregistreerd op: 08 Jul 2007
Berichten: 4000

Bericht Reageren met citaat
mja, kga hier maar niet zeggen tegen wat ik al gezondigd heb

_________________
[TeTTn] Hier stond ooit een banner [/TeTTn]
Zo Nov 18, 2007 3:07 am Profiel bekijken Stuur privébericht
Mofok
goe bezig


Geregistreerd op: 09 Nov 2007
Berichten: 971
Woonplaats: Leuven

Bericht Reageren met citaat
Uwen baas versieren misschien??
Zo Nov 18, 2007 3:51 am Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
jupi-team
Tettezot


Geregistreerd op: 08 Jul 2007
Berichten: 4000

Bericht Reageren met citaat
nee, die wou ik eerder afknallen :d

laten we zeggen dat ik puntje vier al eens gebruikt heb wegens een ongelooflijke kater

puntje zes deed ik ook wel eens. ahja, kmoet die mails toch ooit beantwoorden

_________________
[TeTTn] Hier stond ooit een banner [/TeTTn]
Zo Nov 18, 2007 4:10 am Profiel bekijken Stuur privébericht
Dropkick
tetten!!


Geregistreerd op: 10 Nov 2007
Berichten: 1003

Bericht Reageren met citaat
Kheb op mijn vakantie werk alleen al een paar puntjes misbruikt :-)

_________________
Zo Nov 18, 2007 12:24 pm Profiel bekijken Stuur privébericht
Mofok
goe bezig


Geregistreerd op: 09 Nov 2007
Berichten: 971
Woonplaats: Leuven

Bericht Reageren met citaat
Achja, puntje vier heb ik onlangs eens gebruikt, maar ik was toen eigenlijk ook echt ziek van mijne kater
Zo Nov 18, 2007 13:22 pm Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Grim
dooooorrssttt!!!!


Geregistreerd op: 08 Nov 2007
Berichten: 390

Bericht Reageren met citaat
pffff ik heb wel liggen slapen op mijn vakantie werk, omdat al de fietsen weg waren en er kwam geen volk Razz
oftwel wodka zitten drinken en dan bezopen thuis komen van je werk, m'n ouders konden er nie mee lachen Mr. Green

_________________
http://chulack.myminicity.com/
Zo Nov 18, 2007 13:41 pm Profiel bekijken Stuur privébericht
jupi-team
Tettezot


Geregistreerd op: 08 Jul 2007
Berichten: 4000

Bericht Reageren met citaat
dat heb ik ook eens gepresteerd. bezopen thuiskomen van het werk. Alé, der zat wel nog ne tussenstop aan het café bij

_________________
[TeTTn] Hier stond ooit een banner [/TeTTn]
Zo Nov 18, 2007 14:12 pm Profiel bekijken Stuur privébericht
Mofok
goe bezig


Geregistreerd op: 09 Nov 2007
Berichten: 971
Woonplaats: Leuven

Bericht Reageren met citaat
dast voordeel als je alleen woont he. dan kun je alleen naar uw voeten krijgen van je baas, en niet nog eens van je ouders..
Zo Nov 18, 2007 15:05 pm Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
jupi-team
Tettezot


Geregistreerd op: 08 Jul 2007
Berichten: 4000

Bericht Reageren met citaat
tijd dus om alleen te gaan wonen.... naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, tis just een hotel hier.

_________________
[TeTTn] Hier stond ooit een banner [/TeTTn]
Zo Nov 18, 2007 15:24 pm Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:    
Reageren    Daily Fun Forumindex » Nieuws, roddels en discussie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar: 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Vjacheslav Trushkin / Easy Tutorials (Photoshop Tutorials).
Vertaling door Lennart Goosens.